Борецька Тамара Миколаївна
вчитель-дефектолог (тифлопедагог) вищої кваліфікаційної категорії, звання “вчитель-дефектолог – методист”
Корекційна робота в спеціальному дошкільному навчальному закладі для дітей з порушеннями зору здійснюється вихователями спеціальних груп та вчителями-дефектологами.
Найперше, на початку навчального року, на підставі отриманих даних про дітей, ми комплектуємо їх підгрупи для корекційних занять з урахуванням віку, зорового діагнозу, гостроти зору, наявних супутніх захворювань, рівня пізнавальної діяльності та виявлених вторинних відхилень у розвитку.
Підгрупові та індивідуальні заняття ми проводимо щодня, плануючи їх за діючими корекційними програмами.
Як вчитель-тифлопедагог, я на своїх заняттях, в рамках загальноосвітнього навчання, вирішую такі корекційні завдання:
1) формую у дітей уявлення про їхні зорові можливості та вміння користуватися порушеним зором;
2) формую вміння отримувати інформацію про оточуючий світ на полісенсорній основі;
3) навчаю використовувати отриману інформацію в предметно-практичній, пізнавальній та комунікативній діяльності, у просторовому орієнтуванні;
4) формую у дітей навички соціально-адаптивної поведінки.