Сторінка вчителя-логопеда Шадури О.П.

Шадура Олена Петрівна

вчитель-логопед, “cпеціаліст вищої кваліфікаційної категорії”

Шановні батьки!
На час дії військового стану в Україні логопедична служба садочка переходить на дистанційну форму роботи.
Слідкуйте за оновленнями контенту блогу “Логокрай” https://logokray.blogspot.com
Особисте консультування здійснюватиметься через “контактну форму” блогу, форму звороного звязку сайту https://zdo6.kowelrada.gov.ua/kontakty та функцію “коментар” внизу сторінки.

1 квітня 2022
“Як організувати логопедичне заняття в домашніх умовах”
“Особливості виконання артикуляційної гімнастики” https://logokray.blogspot.com/2017/07/blog-post_5.html Артикуляційна відеогімнастика (частина №1) https://logokray.blogspot.com/2018/05/blog-post_1.html
4 квітня 2022
Д/вправа “По лабіринту іди – дихальні вправи роби” https://vseosvita.ua/private/blog/67959-1c30
Гра “Порахуй” (автоматизація звуків С, З, Ш, Ж у словах + узгодження з числівником) https://vseosvita.ua/user/id138551/blog/porakhui-67960.html
5 квітня 2022
Поради батькам “Як зрозуміти чи все у дитини впорядку зі слухом?” https://www.facebook.com/Romani132/photos/a.288282021617778/993536434425663/
Ігри та вправи на розвиток слухової уваги, фонематичного сприймання та пам’яті https://vseosvita.ua/library/igri-ta-vpravi-na-rozvitok-sluhovoi-uvagi-fonematicnogo-sprijmanna-ta-pamati-16388.html
6 квітня 2022
Автоматизація звука Л у словах https://vseosvita.ua/user/id138551/blog/avtomatyzatsiia-zvuka-l-u-slovakh-nazvy-usi-maliunky-zi-zvukom-l-67962.html
Автоматизація звука Р у словах https://vseosvita.ua/user/id138551/blog/avtomatyzatsiia-zvuka-r-u-slovakh-nazvy-usi-maliunky-zi-zvukom-r-67964.html
7 квітня 2022
Артикуляційна відеогімнастика ІІ частина https://logokray.blogspot.com/2018/05/blog-post.html
Масаж олівцями https://logokray.blogspot.com/2018/05/blog-post_12.html
Прийменники В та НА https://drive.google.com/file/d/1qTbRRf6YKGfB-vz7I5MInpx09OpCR0GK/view?usp=sharing
8 квітня 2022
Розвивальні ігри для розвитку звязного мовлення дошкільників https://www.youtube.com/watch?v=CtOwtO2fvIU&ab_channel=%D0%A6%D1%96%D0%BA%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8
11 квітня 2022
“Артикуляційні вправи корисні та цікаві” https://www.youtube.com/watch?v=2hKBkBynMf4&ab_channel=%D0%A2%D0%B0%D1%82%D1%8C%D1%8F%D0%BD%D0%B0%D0%9A%D0%B0%D1%81%D1%8C%D1%8F%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE
“Логопедичні розмальовки” (автоматизація звуків С, З, Ш, Ж, Ч, Л, Р у словах та словосполученнях) https://logokray.blogspot.com/2022/04/blog-post.html#more
12 квітня 2022
Вправи для розвитку мовленнєвого дихання https://www.logoclub.com.ua/zvukovimova/dikhalna-gimnastika/38-vpravi-dlya-rozvitku-movlennevogo-dikhannya
Вправи на переключення І, ІІ, ІІІ тип ССС https://drive.google.com/file/d/1rbWamCltntCp2m1NGaM955u-mBw66-Ut/view?usp=sharing
13 квітня 2022
Консультація для батьків “Граємося вдома” https://vseosvita.ua/private/blog/68308-550b
Ігрові завдання для автоматизації звука С https://logokray.blogspot.com/2020/03/blog-post_7.html
14 квітня 2022
Ігрові завдання для автоматизації звука Ш https://logokray.blogspot.com/2020/03/blog-post_27.html
Д/гра “Один-багато” https://learningapps.org/watch?v=pg6vpug6a20
15 квітня 2022
Ігрові завдання для автоматизації звука Л https://logokray.blogspot.com/2020/04/blog-post.html
Ігрові завдання для автоматизації звука Р https://logokray.blogspot.com/2020/04/blog-post_3.html
18 квітня 2022
Українська артикуляційна гімнастика https://www.youtube.com/watch?v=iGydzXoyU1I&ab_channel=%D0%90%D0%BD%D0%BD%D0%B0%D0%A6%D0%B8%D0%B1%D1%83%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D0%BE
Як вимовляти звук С https://www.youtube.com/watch?v=w9DE9FXcq8k&ab_channel=%D0%90%D0%BD%D0%BD%D0%B0%D0%A6%D0%B8%D0%B1%D1%83%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D0%BE

19 квітня 2022
Особливості виконання артикуляційної гімнастики https://www.facebook.com/watch/?ref=saved&v=984781572120376
Дид. завдання “Чия тінь?” (автоматизація Ш = розвиток зорового сприймання + узгодження числіника з іменником) https://vseosvita.ua/user/id138551/blog/chyia-tin-68911.html

20 квітня 2022
Пальчикова гімнастика https://www.youtube.com/watch?v=NISbh3OZ5nw&ab_channel=KidiUmTV
Надуй кульку. Звук С https://www.youtube.com/watch?v=kbY-bbuJucQ

21 квітня 2022
“Використання нетрадицйних та інноваційних методів подолання мовленнєвих порушень у дітей з ООП” https://www.youtube.com/watch?v=9TUpr4KcTwY&ab_channel=%D0%A0%D0%9E%D0%86%D0%9F%D0%9F%D0%9E
Мнемовірш “Женя і жук” https://www.youtube.com/watch?v=7cGejOy23X8&ab_channel=%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D0%96%D1%83%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D1%8E%D0%BA

22 квітня 2022
Міогімнастика для м’язів язика з Акуленятком https://www.youtube.com/watch?v=EzBiBsdUNuY&ab_channel=%D0%90%D0%BD%D0%BD%D0%B0%D0%A6%D0%B8%D0%B1%D1%83%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D0%BE
Чистомовки зі звуком С https://www.youtube.com/watch?v=-lo7qewMMBQ&ab_channel=%D0%90%D0%BD%D0%BD%D0%B0%D0%A6%D0%B8%D0%B1%D1%83%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D0%BE
25 квітня 2022
Мовленнєві задачки для дошкільнят. Складоподіл.https://vseosvita.ua/library/logopedia-doskilla-skladopodil-movni-zadacki-dla-doskilnat-389247.html
Дихальна гімнастика за Стрельніковою https://www.facebook.com/watch/?ref=saved&v=339172058097142

26 квітня 2022
Чия тінь? Автоматизація звука Ж, розвиток зорового сприймання https://www.facebook.com/groups/307366141510446/posts/315398340707226/
Анкета для батьків щодо участі в інклюзивному процесі https://zdo6.kowelrada.gov.ua/dlya-vas-batky/konsultacziyi/

27 квітня 2022
Диференціація Л-В. Узгодження іменників з дієсловами. https://www.facebook.com/groups/1415505422214553/posts/1418575808574181/
Диференціація прийменників ДО-ВІД https://drive.google.com/file/d/1wiTLtVK1ELvSeJdcbs-WSomnbnMHefoD/view?usp=sharing

28 квітня 2022
Мовленнєві задачки для дошкільнят. Упізнавання звуків у складах. https://vseosvita.ua/library/logopedia-doskilla-upiznavanna-zvukiv-u-slovah-movni-zadacki-dla-doskilnat-390604.html
Артикуляційна гімнастика “Язичок-непосида” https://drive.google.com/file/d/1UKQ22N3KPK2F1oxx34kY0AZLXuCDXmcH/view?usp=sharing
29 квітня 2022
Логопедичні поспівки. Автоматизація звука Л https://www.youtube.com/watch?v=xytvIuWNev4&ab_channel=%D0%9B%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%B4%23%D0%94%D1%96%D1%8F
Звукова мозаїка. Знайди звуки Л та Ль у словах https://www.youtube.com/watch?v=av-8SCJ2b7s&ab_channel=%D0%A1%D1%96%D1%80%D0%B0T.%D0%90.
2 травня 2022
* Дихальна гімнастика https://www.facebook.com/100006228517536/videos/pcb.3111970365687217/1843703489353750
* Автоматизація поставлених звуків + розвиток фонематичних процесів  https://www.facebook.com/photo?fbid=3219287651640140&set=pcb.321303950116665

3 травня 2022
* У цікаві ігри грай – звук Л чітко вимовляй https://logokray.blogspot.com/2020/04/blog-post_73.html
* “Квіти” https://drive.google.com/drive/shared-with-me

4 травня 2022
* У цікаві ігри грай – звук Р чітко вимовляй https://logokray.blogspot.com/2020/04/blog-post_34.html
* Консультація для батьків “Що таке “розлад дефіциту уваги з гіперактивністю” (РДУГ)?” https://logokray.blogspot.com/search/label/%D0%9C%D0%B0%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B0%20%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0

5 травня 2022
* У цікаві ігри грай – свистячі звуки чітко вимовляй https://logokray.blogspot.com/2020/04/blog-post_21.html
* Пальчикова гра “Квіточка” https://www.youtube.com/watch?v=0Ap9-McH28Q&ab_channel=%D0%96%D0%B2%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B8%D0%BA.%D0%9C%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA.

6 травня 2022 
У цікаві ігри грай – шиплячі звуки чітко вимовляй https://logokray.blogspot.com/2020/04/blog-post_36.html
9 травня 2022
*Автоматизація звука Л з використанням мнемотехніки https://www.youtube.com/watch?v=azymFKpUyUA&ab_channel=%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D0%96%D1%83%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D1%8E%D0%BA
*Розвиток зв’язного мовлення “Хто що питає?” https://www.youtube.com/watch?v=y-4BvauAlnw&ab_channel=%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D0%96%D1%83%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D1%8E%D0%BA
10 травня 2022

*Артикуляційна гімнастика https://docs.google.com/presentation/d/0B6YKRuwEKUKzamYtNTRRUG9udURuY21lMjBUalUySWxMWjBn/edit?usp=sharing&ouid=113614441204935690623&resourcekey=0-QkSUnN3FNpYtwXCj5OVpFQ&rtpof=true&sd=true
*Консультація для батьків “Автоматизація звуків в домашніх умовах” https://docs.google.com/document/d/0B6YKRuwEKUKzeVp0cE1FUUV4U3JSV0gxLVB0RGpNcU5NVmJz/edit?usp=sharing&ouid=113614441204935690623&resourcekey=0-GHYcxwB995QLaUYcLZvm8Q&rtpof=true&sd=true
11 травня 2022
*Логопедичні вірші у мнемотаблицях https://docs.google.com/document/d/16d_7ns44PDcq5U2hapojT1DJX40U-USn/edit?usp=sharing&ouid=113614441204935690623&rtpof=true&sd=true
*”Звукова доріжка” (фонематичні процеси) https://docs.google.com/presentation/d/1HZsaYVrtcZ0MIr91-jcVucp2a-xcvK68/edit?usp=sharing&ouid=113614441204935690623&rtpof=true&sd=true
12 травня 2022
*”Звукове намисто” https://docs.google.com/presentation/d/1d6SRmnS3-SLliO8YWCkovGvcwTT3kqjt/edit?usp=sharing&ouid=113614441204935690623&rtpof=true&sd=true *”З чого зроблений предмет?” (автоматизація (С,З) https://logokray.blogspot.com/2020/10/blog-post.html
13 травня 2022
*”Звукові бульбашки” https://docs.google.com/presentation/d/1MfbVYsSy5U0rGP-v0FVsPUobbiBLuHqJ/edit?usp=sharing&ouid=113614441204935690623&rtpof=true&sd=true *”Колекція ігор для автоматизації шиплячих звуків” https://logokray.blogspot.com/2021/09/l.html
16 травня 2022
“Звукові ланцюжки” https://docs.google.com/presentation/d/1cVU-Y7bQdBM1fU0qUYW9nuQPhkQSKAbO/edit?usp=sharing&ouid=113614441204935690623&rtpof=true&sd=true
*Контрольне бстеження рівня сформованості компонентів мовлення (робота в Viber, Zoom, Meet).

17 травня 2022
“Звукові будиночки” https://docs.google.com/presentation/d/1e8nwvtVEE1HAgYerkUuh70ZX6xcGplqJ/edit?usp=sharing&ouid=113614441204935690623&rtpof=true&sd=true
Контрольне бстеження рівня сформованості компонентів мовлення (робота в Viber, Zoom, Meet).

18 травня 2022
Автоматизація звука Р + розвиток фонематичних процесів https://logokray.blogspot.com/2020/11/blog-post.html
Контрольне бстеження рівня сформованості компонентів мовлення (робота в Viber, Zoom, Meet).

19 травня 2022
Цікаві ідеї для розвитку дихання https://logokray.blogspot.com/2017/02/blog-post_17.html Контрольне бстеження рівня сформованості компонентів мовлення (робота в Viber, Zoom, Meet).
20 травня 2022
“Хованки на фермі” https://logokray.blogspot.com/2017/04/blog-post_17.html
Контрольне бстеження рівня сформованості компонентів мовлення (робота в Viber, Zoom, Meet).
23 травня 2022
*Контрольне обстеження рівня сформованості компонентів мовлення (робота у Viber, Zoom, Meet) *”Склади речення за схемою” https://www.youtube.com/watch?v=1J40p9eFJak&ab_channel=YellaIschenko
24 травня 2022
*Контрольне обстеження рівня сформованості компонентів мовлення (робота у Viber, Zoom, Meet) *Логопедична гра “Що не так? https://www.youtube.com/watch?v=ZEMsKTTyIy0
25 травня 2022
*Контрольне обстеження рівня сформованості компонентів мовлення (робота у Viber, Zoom, Meet) *”Знайди предмет за кольором та формою” (автоматизація поставлених звуків) https://www.youtube.com/watch?v=Hor1xPDarEY&ab_channel=%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D0%96%D1%83%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D1%8E%D0%BA
26 травня 2022
*Контрольне обстеження рівня сформованості компонентів мовлення (робота у Viber, Zoom, Meet) *”Частинки слів” (ігрова вікторина) https://wordwall.net/uk/resource/31642760/%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8-%D1%81%D0%BB%D1%96%D0%B2
27 травня 2022
*Контрольне обстеження рівня сформованості компонентів мовлення (робота у Viber, Zoom, Meet) *”Женя і жук” (мнемовірш) https://www.youtube.com/watch?v=7cGejOy23X8

 

При слові “ЛОГОПЕД” багато хто з Вас згадує комічні сцени з кінофільму «За сімейними обставинами». У Ролана Бикова образ дивакуватого логопеда з «фифектами фікції» вийшов настільки яскравим, що став своєрідною візитівкою логопедів. Все це смішно, доки проблема порушень мовлення не торкнулася Вас і Вашої дитини.

ХТО Ж ТАКІ ВЧИТЕЛІ-ЛОГОПЕДИ І ЧИМ ВОНИ ЗАЙМАЮТЬСЯ?

Дуже багато хто вважає, що логопеди – це ті, хто «вчить правильно говорити букву Р». Звичайно, частково ці люди мають рацію, але це далеко не все, чим займається вчитель-логопед. Так, ми вчимо правильно промовляти звуки (і не лише [Р]), але разом з цим ми розвиваємо зв’язне мовлення, дрібну моторику пальців рук, вчимо правильно узагальнювати предмети, розрізняти на слух різні звуки…
Можливо, ви запитаєте: а навіщо це треба? Але ж кожна мама і кожен тато хоче, щоб їх дитина була найкращою і, звичайно ж, добре навчалася в школі. І якщо вчитель-логопед вчасно не подолає всі труднощі, що виникли в дошкільному віці, ці труднощі будуть переслідувати дитину і в школі. Не вміє гарно і правильно розповідати – важко буде вчити історію, географію, словом всі ті науки, які вимагають переказу. Не вміє розрізняти на слух звуки – виникнуть труднощі з українською мовою, буде плутати букви на письмі, складно буде навчитися читати. Не розвинені пальчики – важко буде взагалі навчитися писати. Не вміє узагальнювати – виникнуть проблеми з мисленням, а отже і з математикою. І, звичайно, якщо дитина не буде вимовляти всі звуки рідної мови, у неї неминуче виникнуть проблеми у спілкуванні, виникнуть комплекси, які перешкодять їй повною мірою розкрити свої природні здібності та інтелектуальні можливості. Таким чином, завдання вчителя-логопеда – допомогти дитині вчасно подолати виникаючі труднощі.

Якщо ваш малюк відвідує логопедичні заняття, знайте, що порушення мовлення не можна виправити за одне і, навіть, п’ять занять. Для цього потрібен час і спільні зусиллля педагога, дитини і її батьків. Саме тісна співпраця та взаємодія визначають загальний успіх корекційної роботи.

Шановні батьки!

Професійні поради, корисні посилання, цікаві ігри та завдання ви зможете знайти на сторінках авторського блогу “Логокрай”

(для переходу клікніть на картинку)

 

 

 

*Артикуляційна гімнастика
*Логопедичні “шифровки”
*Дислалія
*Фонетико-фонематичний недорозвиток мовлення
*Загальний недорозвиток мовлення
*Дизартрія
*Мовлення дорослих – взірець для наслідування
*Як швидко та цікаво вивчити з дитиною вірш
*Мовленнєвий розвиток нормотипових дітей
*Спілкування з дітьми
*Як пов’язані недоліки мовлення з успішністю молодших школярів

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *